Arşiv

İTÜ'deki Mikro DIY Projesine AB Erasmus+ Desteği

by Muhammed Hakan Yorulmuş | Ara 10, 2024
İşletme Mühendisliği Bölümü’nden Doç. Dr. Nihan Yıldırım, İşletme Fakültesi ve Enerji Enstitüsü öğretim üyemiz Prof. Dr. M. Özgür Kayalıca koordinatörlüğünde ve Avrasya Yer Bilimleri Enstitüsü’nden Arş. Gör Denizhan Güven’in de dâhil olduğu bir ekip tarafından hazırlanan “Mikro DIY: ‘Kendin Yap’ Yaklaşımıyla Dijital Sürdürülebilir Girişimcilik Üzerine Mikro Eğitim” projesi, Erasmus+ KA2 YOU çağrısı kapsamında desteklenmeye hak kazandı.

İşletme Fakültesi ve Enerji Enstitüsü öğretim üyemiz Prof. Dr. M. Özgür Kayalıca koordinatörlüğünde, İşletme Mühendisliği Bölümü’nden Doç. Dr. Nihan Yıldırım ve Avrasya Yer Bilimleri Enstitüsü’nden Arş. Gör Denizhan Güven’in de dâhil olduğu bir ekip tarafından hazırlanan “Mikro DIY: ‘Kendin Yap’ Yaklaşımıyla Dijital Sürdürülebilir Girişimcilik Üzerine Mikro Eğitim” projesi, Erasmus+ KA2 YOU çağrısı kapsamında desteklenmeye hak kazandı. 

“Mikro DIY: ‘Kendin Yap’ Yaklaşımıyla Dijital Sürdürülebilir Girişimcilik Üzerine Mikro Eğitim” projesi, Erasmus+ KA2 YOU çağrısı kapsamında 250.000 avro bütçe ile desteklenecek.

Projeyi İşletme Fakültesi ve Enerji Enstitüsü öğretim üyemiz Prof. Dr. M. Özgür Kayalıca’nın koordinatörlüğünde İşletme Mühendisliği Bölümü öğretim üyemiz Doç. Dr. Nihan Yıldırım ve Avrasya Yer Bilimleri Enstitüsü araştırma görevlimiz Denizhan Güven’in de dâhil olduğu bir ekip hazırladı.

Proje, Birleşmiş Milletler’in belirlediği 17 adet Sürdürülebilir Kalkınma Amacı arasından 4 amacı kapsıyor: “Nitelikli Eğitim”, “Toplumsal Cinsiyet Eşitliği”, “İnsana Yakışır İş ve Ekonomik Büyüme”, “Sanayi, Yenilikçilik ve Altyapı”, “Eşitsizliklerin Azaltılması” ve “Amaçlar için Ortaklıklar”.

Projedeki uluslararası konsorsiyum

Garage Solidaire (Fransa) liderliğinde başlatılan ve 26 ay sürecek olan projede İTÜ’nün yanı sıra IFRTS (Institut Corse de Formation et Recherce en Travail Social (Fransa), Soc Blended Learning Ltd (İrlanda), Fundacio Privada Trinijove (İspanya) ve Eventures Koin.S.Ep. (Yunanistan) ortak olarak yer alıyor.

Dijital sürdürülebilir girişimciliğin önemi ve Mikro DIY

Dijital sürdürülebilir girişimcilik, sürdürülebilir kalkınma ve dijital dönüşüme artan vurgu ve internet üzerinden daha düşük başlangıç maliyetleri ve daha geniş pazarlara erişim nedeniyle kapsayıcı katılım için fırsatlar sunması nedeniyle çağdaş ekonomik ortamda oldukça önemlidir. Bu yaklaşım, dijital teknolojilerin büyüme potansiyelini sürdürülebilirlik ilkeleriyle birleştirerek iklim değişikliği, kaynak kıtlığı ve sosyal eşitsizlik gibi kritik küresel zorlukları ele almaktadır.

Mikro DIY, Avrupa Komisyonu'nun dijital inovasyon ve sürdürülebilir girişimciliğe odaklanması çerçevesinde kavramsallaştırılmıştır. Proje, AB'nin sorumlu dijitalleşme ve sürdürülebilir kalkınma hedeflerine bağlılığını yansıtarak, sadece dijital açıdan yetenekli değil, aynı zamanda çevresel açıdan bilinçli olan girişimcilik becerilerine artan ihtiyaca yanıt vermektedir.

AB’nin 2050 hedefleri için dijital stratejisinde mikro öğrenme

AB'nin dijital stratejisi, iş modellerinde dijital becerilerin ve sürdürülebilir uygulamaların entegrasyonuna vurgu yaparak, bu proje için temel bir dayanak oluşturmaktadır. Dijital sürdürülebilir girişimciliğe yapılan bu vurgu, AB'nin 2050 yılına kadar iklim-nötr bir Avrupa elde etme, dijital uçurumu ele alma ve teknolojik ilerlemelerin herkese kapsayıcı bir şekilde erişilebilir olmasını sağlama gibi daha geniş hedefleriyle oldukça uyumludur.

Dijital sürdürülebilir girişimcilik için mikro öğrenme bağlamında, bu AB politikaları ve yönergeleri destekleyici bir arka plan sağlamaktadır. Dijital pazarlar ve sürdürülebilirlik uygulamaları sürekli gelişmektedir. Mikro öğrenme, eğitim içeriğinin hızlı güncellemelerini ve eklemelerini sağlayarak, öğrencilerin her zaman en son bilgilere ve en iyi uygulamalara erişimini sağlar.

Esnekliği ve beceriye özgü öğrenmeye odaklanmasıyla mikro öğrenme, AB'nin dijital beceriler ve eğitime vurgusuyla iyi bir şekilde uyumludur. Hızla gelişen dijital ortamda girişimcileri, girişimci adaylarını ve gençlik eğitmenlerini hızla beceri kazandırmanın etkili bir yolunu sunar, dijital dönüşümün sunduğu fırsatlardan yararlanmalarını ve zorluklarla başa çıkmalarını sağlar. Mikro öğrenmenin esnekliği, onu genç girişimciler ve uygulayıcılar için oldukça erişilebilir ve ilgi çekici kılar. Bu, hızla gelişen dijital ekonomide hayat boyu öğrenme alışkanlıkları ve sürekli mesleki gelişim için özellikle önemlidir.

Mikro DIY’ın gençlere olası katkıları

Mikro DIY, AB'nin dijital açıdan yetkin ve çevresel açıdan bilinçli bir işgücü yetiştirme vizyonuyla uyumludur. Gençlik uygulayıcılarına ve gençlere sürdürülebilir dijital girişimcilik için araçlar ve bilgi sağlayarak, proje AB'nin dijital dönüşüm ve sürdürülebilir ekonomik büyüme hedeflerine önemli katkıda bulunmaktadır.

Mikro DIY, gençlik uygulayıcılarını ve genç girişimcileri mikro öğrenme formatı aracılığıyla dijital sürdürülebilir girişimcilik becerileriyle güçlendirmeyi amaçlamaktadır; bu, pratik, kendi kendine yönlendirilen bir öğrenme yaklaşımıdır. Proje, dijital beceri açığını ve eşitsizlikleri kapatmayı ve aynı zamanda iş uygulamalarında sürdürülebilirlik zihniyetini teşvik etmeyi amaçlamaktadır.

Haber kaynağı: Link