Süreçte Kullanılan Ortamlar ve Platformlar
- Google Drive (İTÜ Erasmus Ofisi’ne başvuru öncesi öğrenci numarası bildirme, kabul edilen öğrencilerle dosya paylaşımı)
- Ninova (İTÜ Erasmus Ofisi’ne başvuru öncesi bilgilendirme, yapılacak bilgilendirme toplantıları, İMEK’e gönderilmek üzere dosya yükleme, mesaj panosundan ortak mesajlaşma)
- İTÜ anket sayfası (veti.itu.edu.tr) (giden/gelen öğrencilerin geri bildirimleri)
Yüksek Lisans Öğrencilerinin Dikkat Etmesi Gereken Bazı Hususlar
- Bazı okullar tez aşamasında öğrenci kabul etmemektedir.
- Tez aşamasında gitmek isteyen öğrenci (karşı kurum engeli yoksa) öncelikle karşı kurumdan bir tez danışmanı ile iletişime geçerek anlaşma sağlamalıdır. Tez savunması İTÜ’de yapılacaktır.
- Tez aşamasında giden öğrenci ders alamaz.
Öğrenim Sözleşmesi (Learning Agreement) Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
- İTÜ Senatosu’nun aldığı bir karara göre yabancı dil dersleri öğrenim sözleşmesinde yer alamaz. Ders seçiminde buna dikkat edilmesi gerekmektedir.
- Gidilecek olan kurumda, İTÜ’deki zorunlu derslere eşdeğer dersler bulmak her zaman için mümkün olamamakta; öğrenci, mezuniyeti için gerekli olan kredinin üzerinde seçimlik ya da ITB dersi alma yoluna gidebilmektedir. Bu durumda mezuniyetiniz için gerekli olan seçimlik ders kredisinin üzerine çıkabilirsiniz.
NOT: Erasmus programına kabul edildikten sonra, Dekanlık sizi o süre için otomasyona izinli olarak bildirdiğinden, İTÜ’de otomasyon üzerinden ders kaydınız artık yapılamamaktadır. Bu nedenle, gitmekten vazgeçtiğiniz takdirde zaman kaybetmeden gereken birimleri bilgilendirmeniz dönem kaybı yaşamamanız için önemlidir.
Erasmus Aday Öğrencisi Olarak Seçilen İşletme Mühendisliği Bölümü Öğrencilerinin Misafir Gittikten Sonra Yapması Gerekenler
- Gidilen üniversitede alınacak derslerde dersin açılmaması, kontenjanın dolu olması vb. nedenlerle değişiklik olması durumunda, vakit kaybetmeden öğrenim sözleşmesi değişiklik sayfasını doldurarak onaylatmanız gerekmektedir. Değişiklikleri yaparken ve yeni alacağınız dersleri belirlerken bütün değişikliklerden mutlaka İMEK Süreç Danışmanınızı haberdar ediniz.
- Değişiklik yapılan öğrenim sözleşmenizi tarayarak e-posta ile İMEK Süreç Danışmanınıza yollayınız. Talebiniz Süreç Danışmanınız tarafından Bölüm Koordinatörü’ne iletilir, hazırlanan ön yazı Bölüm Koordinatörü tarafından imzalanır ve Fakülte Değişim Komisyonu ve Fakülte Kurulu’nun onayına sunulur. Değişiklik için gerekli olan imzalar Fakülte içerisinde tamamlandıktan sonra Kurum Koordinatörü (İTÜ Erasmus Koordinatörü) tarafından imzalanmak üzere AB Merkezi’ne gönderilir.
- Döndükten sonra değişiklik yapılan öğrenim sözleşmenizi AB Merkezi’nden alarak imzaların orijinallerini yeniden tamamlamayı ihmal etmeyiniz.
Erasmus Değişimi Dönem Uzatması Yapmak İçin İzlenmesi Gereken Süreç
- Uzatma sürenizin bilgisini de içeren dilekçeyi Drive’a yükleyerek, Bölüm Koordinatörünüze ve Süreç Danışmanınıza email ile haber veriniz. Bölüm Koordinatörünün onayı sonrası, dilekçenin AB Merkezi-Erasmus Ofisi’ne iletilmesini sağlayınız.
- Bu durumda yeni bir öğrenim sözleşmesi yapmak ve gerekli onayları almanız gerekmektedir.
- Talep dilekçeniz ve yeni onaylanan öğrenim sözleşmesi AB Merkezi-Erasmus Ofisi’ne ulaşır ulaşmaz karşı okula talebinizin Erasmus Ofisi tarafından uygun bulunduğu ile ilgili mesaj gönderilebilecektir.
- Uzatma yaptığınız dönem için de İTÜ’deki harcınızı yatırmayı unutmamanız gerekmektedir.
- Fakültenizden/Enstitünüzden orada bulunacağınız süre için izin talep etmeyi unutmamanız gerekmektedir.
- Süre uzatımı yapacağınız tarih aralığını belirten kabul mektubunun bir kopyasını AB Merkezi-Erasmus Ofisi’ne iletmeniz gerekmektedir.
- Süre uzatacağınız dönemi de kapsayacak sağlık sigortası yaptırmanız gerekmektedir.
- Burada açıklanan konular dışındaki sorularınız için öncelikle Erasmus El Kitabı’na göz atmanızı tavsiye ederiz.
Diğer Hususlar
- Tüm belgelerin her öğrenci için ayrı hazırlanan Drive sayfalarına yüklenmesi ve emailin yalnızca hatırlatma amacıyla kullanılması çalışmalarda kolaylık sağlayacaktır. Drive sayfasının açılabilmesi için, Google hesap bilginizin ilgili Süreç Danışmanına iletilmesi gerekmektedir.
- Belgeler yalnızca elektronik ortamda kabul edilecektir.
- Yazışmalar öğrencinin tanımlı Süreç Danışmanı ve gerektiği takdirde tanımlı Program Koordinatörü ile yapılmalıdır (mesajda adınızı ve soyadınızı eklemeyi unutmayınız). İşlemlerin Fakülte nezdinde tamamlanıp tamamlanmadığı Fakülte Öğrenci İşleri ile iletişime geçerek teyit edilmelidir.
- Yazışmalarda ve işlemlerde gecikme yaşanmaması için tarihlere dikkat edilmeli ve olabildiğince erken davranılmalıdır.